معرفی بهترین تولیدکننده انواع بطری های پلاستیکی

اطلس پلیمیری

مقدمه

امروزه و در زندگی روزمره افراد، بطری های پلاستیکی نقش بسیاری دارند. این بطری ها برای نگه داری مواد مختلف مانند مواد آرایشی، شوینده و… استفاده می شوند. مراحل تولید این بطری ها با توجه به نوع آن ها متفاوت است. از جمله بهترین و مرغوب ترین بطری ها از جنس پلی اتیلن ترفتالات یا PET می باشد زیرا دارای استحکام بسیار بالا و مقاومت خوبی هستند. پت از سال ۱۹۷۷ وارد بازار مواد پلیمیری شده و به مصرف صنعتی و سپس خانگی رسیده است. در ادامه نیز به نحوه تولید آن ها میپردازیم. در فروشگاه اینترنتی اطلس پلی مر آسیا می توان به خرید بطری مواد غذایی و … اقدام نمود.

معرفی ظروف پت

همانطور که گفته شد پلی اتیلن ترفتالات از پر مصرفترین پلی استرها بود و موارد مصرف گسترده ای دارد. در میان کاربردهای آن استفاده از این ماده در تولید انواع بطری رشد چشمگیری داشته است. و راز موفقیت آن را می توان، شفافیت، چقرمگی، قدرت شکل گیری و جهت گیری و عدم تاثیر گذاری بر ترکیبات شیمیایی ماده محتوی است و البته مقاومت آن در برابر اسید و بازها غلیظ کم می باشد. همچنین این ماده سبک و ارزان و قابل بازیافت می باشد. این ماده بسته به ترکیبات می تواند مات یا شفاف باشد و همانند اکثر پلاستیک ها از هیدروکربن های نفت تولید می شود البته در ابتدا ساخت بطری های پلاستیکی پت پلیمریزه شده تا زنجیره های مولکولی طولانی ایجاد شود که برای جلوگیری از عدم انطباق بین یک دسته پت لازم است. پس تشکیل این زنجیره ها که به آن ها پلاستیک گفته می شود فرآیند تولید بطری آغاز می شود. جهت خرید بطری مواد شوینده و خرید بطری مواد غذایی مرغوب و استاندارد بهتر است به فروشگاه و تولیدی های معتبر مانند اطلس پلیمر آسیا مراجعه کرد.

خرید بطری روغن
بطری مواد غذایی

موارد مصرف و کاربرد بطری های پلاستیکی

بطری های پلاستیکی که از پت ساخته می شوند در موارد متنوع و مختلفی کاربرد دارد که انواع مختلف آن در فروشگاه اطلس پلیمر آسیا موجود بوده و می توان به راحتی برای خرید بطری مواد غذایی و… از آن اقدام نمود. انواع کاربرد بطری های پلاستیکی:

  • بطری نوشیدنی: مهم ترین کاربرد پت در تولید بطری نوشابه است و ویژگی آن نیز مقاومت در برابر شکنندگی و عبور پذیری محدود نسبت به اکسیژن جهت نگه داری و حمل نقل آن است و در ۸ سایز تولید می شوند.
  • بطری آب : بطری آب معدنی و آب آشامیدنی شامل سه بخش هستند:

. مخزن ۲۰ لیتری که به عنوان ظروف نگه داری آب و آب سرد کن ها در ادارات و اماکن عمومی استفاده می شود.

. بشکه های ۱۵ تا ۳۲ لیتری که برای مصارف عموم است.

. و آخرین مورد نیز بطری کوچک آب معدنی است.

  • بطری ها و ظروف مواد غذایی : بیشترین مصرف این جنس بطری در اختیار مواد غذایی و روغن های خوراکی ، بطری کره بادام زمینی، انواع قهوه، ادویه جات، سس ها و… می باشد.
  • بطری های مواد شوینده و مواد آرایشی
بطری پلاستیکی
بطری پلاستیکی

مزایا و معایب بطری پلاستیکی

به طور حتم استفاده از این بطری ها دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه اشاره می شود. خرید بطری مواد آرایشی و خرید بطری مواد شوینده از سایت اطلس پلیمر آسیا بسیار آسان می باشد.

  • باز و بسته شدن راحت درب آن ها
  • زیست تخریب پذیر بوده و قیمت ارزانی دارند.
  • قابل بازیافت هستند
  • تنوع بالای رنگ
  • استحکام کششی بالا
  • داشتن قابلیت لیبل زنی مطلوب
  • مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده زیرا از فلزات سنگین برای کاتالیزور استفاده نشده است.

فرآیند تولید بطری پت

تبدیل پت به بطری به طور خلاصه شامل دو مرحله است:

  • مرحله اول: ماده پت به وسیله دستگاه های تزریقی و قالب گیری تزریقی به بطری کوچک مانند لوله های آزمایشگاهی تبدیل می شوند و جای درب آن ها و شیارها تشکیل می شود به این محصول اولیه که بدست آماده اصطلاحا پریفور گفته می شود.
  • مرحله دوم: طی این مرحله فرم نهایی بطری شکل می گیرد. پریفور که از قبل آماده شده است دوباره در این مرحله به وسیله دستگاه بادکن پت با باد گرم، گرم و کشیده می شود و در نهایت فرم نهایی خود را می گیرد. خرید بطری مواد آرایشی و خرید بطری مواد شوینده احتیاج به دانستن نکات مهمی می باشد تا محصول جنس مرغوبی داشته باشد بنابراین می توان با مراجعه به اطلس پلیمر آسیا آسوده خرید کنید.

دستگاه های مورد نیاز ساخت بطری پت

 بطری های پت موجود در اطلس پلیمر آسیا که جهت خرید بطری مواد آرایشی و یا خرید بطری مواد غذایی از آن دیدن می کنید به وسیله دو دستگاه مطرح شده در زیر ساخته می شوند:

  • دستگاه تزریق پریفور: این دستگاه بدنه فلزی بزرگ و قدرتمند دارد. در ابتدا ماده خام پت که به شکل خاکه یا دانه گونه می باشد از طریق قیف تغذیه وارد محفظه ای شده که در آن جا حرارت دیده و نرم و ذوب می شود. سپس با فشار به داخل قالب نرمی به نام قالب پریفور شده و شکل اولیه خود را می گیرد.
  • دستگاه بادکن پریفور: این دستگاه جهت تبدیل پریفور به بطری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با بهره گیری از حرارت ناشی از دستگاه تزریق بادی، پریفور را باد کرده و به شکل بطری در می اورد.
ظروف پت
ظروف پت

 دستگاه تزریق پلاستیک بادی

این دستگاه در تولید انواع بطری و دبه و ظروف پلاستیکی درون تهی کاربرد دارد و کاربرد محصولات آن در صنعت تولید مواد شوینده بسیار زیاد است. اما اغلب مواد به کار برده شده در تولید بطری ها پت نبوده و از ماده پلی پروپیلن ترفتالات استفاده می شود. محصولات حاصل آن نیز بطری های شفاف شوینده ها هستند.

دستگاه تزریق دری بطری

درب بطری به صورت سه تکه می باشد بنابراین قالب آن نیز باید دارای سه تکه باشد. نکته قابل توجه دیگر بین درب بطری نوشابه و درب بطری آب معدنی ، گازبند بودن درب بطری نوشابه می باشد، این دو مورد دستگاه های مشابه اما قالب های مختلف دارند. دستگاه تولید درب بطری یک دستگاه تزریق پلاستیک معمولی می باشد اما با قدرت کمتر نسبت به دستگاه تزریق پریفور.

 معرفی اطلس پلیمر آسیا

اطلس پلیمر آسیا یک واحد تولیدی در زمینه پلی استلین و ساخت ماشین های باری، فعالیت خود را در سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۸۰ حوزه فعالیت خود را به تولید ظروف پت و پریفور تغییر داده و با نام رها پلاستیک به تولیدات خود ادامه داد تا در سال ۱۳۹۵ بنا به نیاز بازار و البته توسعه فعالیت این گروه تولیدی، شرکت اطلس پلیمر آسیا تاسیس شد. اکنون این شرکت از بروز ترین و فعال ترین تولید کننده بطری های پت و درب های آن ها می باشد و کارخانه تولیدی آن در شهرک صنعتی کاسپین قزوین واقع است. تمرکز این گروه حرفه ای تولیدی، بر کیفیت و مرغوب بودن محصولات و تحویل به موقع و سر وقت سفارشات مشتریان می باشد که در نهایت رضایت آن را در پی دارد. این گروه تولیدی پاسخگویی به مسائل اجتماعی ، صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی کسب و کار، بهبود مستمر کیفیت محصولات و نیروی انسانی را از ارزش های خود می داند که این خود سبب پیشرفت آن شده است. این شرکت از بهترین تولیدکنندگان بطری های پلاستیکی به شمار می رود. این شرکت با ایجاد سایت و ارائه محصولات خود در آن به خرید بطری مواد آرایشی توسط تولید کنندگان محصولات آرایشی ، کمک کرده است.

خرید بطری پلاستیکی

همانطور که گفته شد خرید بطری مواد شوینده مانند خرید سایر بطری های پلاستیکی به ویژه بطری پت نیاز به دانستن نکاتی است که در تشخیص بطری مرغوب به خریدار کمک کند این نکات به این شرح می باشد:

  • نبود ایراد در بسته شدت درب: شکل گردنه بطری باید مناسب با نیازمندی خریدار بوده و همچنین در هنگام بستن و یا باز کردن آن فرد دچار مشکل نشود. نباید فراموش شود که از معیارهای بسته بندی بهداشتی و حفظ کیفیت محتوی بطری فیکس بودن و درست باز و بسته شدن درب آن است.
  • استحکام و سفتی کافی: بطری پلاستیکی و یا پت مرغوب نباید سفت و غیر قابل انعطاف باشد و حتی نباید به سادگی مچاله شود. در واقع باید استحکام مناسبی داشته باشد نه آن قدر سست که در موقع حمل در دستان مشتری محتویات آن ریخته شود و مشتری را آزار دهد و نه آنقدر سفت که به سادگی دچار شکستگی شود و از محتویات خود حفاظت نکند.
  • وزن پایین: بطری پت مرغوب آن است که در عین استحکام وزن پایینی داشته باشد تا در مراحل حمل و نقل به چالش تبدیل نشود. بالا بودن ظروف و بطری پت نشان از ایراد در مراحل تولید و یا وجود عدم توازن در قالب گیری و باد کردن می باشد.
  • سد رطوبتی مناسب: از مواردی که باید چک شود عدم نفوذ پذیری بدنه بطری مرغوب است. بدنه نباید دارای جزئی ترین منتقدی باشد و ضخامت بدنه باید چک شود که برخی سطوح از بدنه دچار سوراخ و منفذ نباشد و یا حتی نازک و مستعد سوراخ شدن نباشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی شد تا به معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان بطری های پلاستیکی و همچنین معرفی و نحوه تولید بطری های از جنس پت پرداخته شود. از آن جایی که در زندگی روزمره همه ما ظروف و بطری هلی پلاستیکی دائما در حال استفاده هستند، دانستن مطالبی که گفته شد نیازمند همه افراد است. شرکت اطلس پلیمر آسیا، از تولیدکنندگان بطری های متنوعی که برای مواد شوینده، مواد غذایی ، مواد دارویی و حتی مواد آرایشی می باشد که کمپانی های بزرگی از مشتریان آن هستند. امید است این مطلب در این زمینه مفید بوده و کمک کرده باشد. پیشنهاد می شود برای خرید بطری مواد شوینده ، مواد آرایشی و مواد غذایی به سایت اطلس پلیمر آسیا مراجعه کنید و از مرغوب ترین اجناس پت و پلاستیکی بهره ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *